lørdag den 6. december 2014

Den søde juletid...

Julen er, for de fleste, en højtid der rummer varme, glæde og gode minder.... For mig er det et lidt andet billede... Min barndoms jul var tit præget af familiens dæmoner hvor druk var den fremherskende dræber af juleglæden, en far der desperat prøvede at holde sammen på det hele mens min mor var ved at splitte alt ad... Der er mange lag i det her også nogle der endnu ikke har set offentlighedens lys, men som alt sammen gør at jeg har svært ved at finde den rette stemning i denne tid...


Emelie har, på mirakuløs vis sovet igennem i nat, kun været oppe tre (3!!) gange og vågnede ellers ngenlunde i godt humør... Havde i kaos-kreativitetens navn arrangeret at det var "gammel-bamsens" fødselsdag med morgensang, gaver og morgenbord... Der var sågar arrangeret julebag og det plejer ellers at behage prinsessen, men hun har hele dagen virket nærmest ligeglad, irrerteret og har været sur... Så har jeg, i min egen jagt på at skabe overskud og juleglæde for andre,  overdrevet det hele for at tilpasse det til min egen vrangforetilling af julen.... Ja ja ro på ik' så slemt er det nok heller ikke, men jeg har, trods julemusik, duften af 4 forskellige slags julebag og lang søvn, været i et elendigt humør...


Kommer det som en overraskelse... Nej egentlig ikke, for har i den senere tid følt en stigende irritation over småting... Over folks opslag på min private profil om folk der brokekr sig over deres lille barn ikke vil sove ordenlig et par nætter og folk der går helt i selvsving over de er indlagt et par dage på sygehust grundet rutinemæssige behandlinger... Ting der i sig selv er rimeligt belastende for de enkelte familier, men i en tid hvor jeg trækker mig selv hen over asfalten går der altså frikadelle i den... Beklager, men sådan er det bare og så er jeg ellers pænt ligeglad med hvad andre tænker;)


Drager en tur med konen og mindstebarnet på hyggeweekend i det jyske i næste weekend, mens Emelie forhåbentlig holder sig rask nok til at komme i aflastning... Håber virkelig på jeg får justeret de indre tangenter og strenge inden da... Tror sgu ikke det er særligt sjovt at tage afsted med sådane en anti-Rudolf-gnavpot ;)


Hvor vil jeg så egentlig hen med det her...? Aner det virkleig ikke, nogle gange hjælper det bare at sætte sig til tastaturet og begynde at skrive, at det så går ud over jer, forsvarsløse læsere er jo så ikke mit problem;) Jeg føler mig i hvert fald renset...


TT

Ingen kommentarer:

Send en kommentar